zaterdag 8 augustus 2015

Gezinsuitbreiding



Al enige tijd was er hier sprake bij de mannen en vooral Martijn dat ze wel een poes of een kat in huis wilde hebben. Na enige tijd bestookt te zijn met fb berichtjes van een vriendin met allerlei leuke katten ben is gezwicht. Net voordat we op vakantie gingen kwam er een mooi rood katertje voorbij want dat was wat we wilde. Het katje mocht direct mee, maar we gingen eerst op vakantie en gelukkig mocht de kitten nog tijdens onze vakantie bij haar blijven. Na de vakantie de kitten gelijk opgehaald, de naam Tods gegeven.

Wij waren het er wel over eens dat er een kat kon komen maar onze schattige Olly denkt daar heel anders over. Het enige wat Olly wil is de kat opeten, opeten, opeten. Hetgeen heel lastig is en nogal wat stress zowel onder de dieren als bij mij veroorzaakt. De kat zit nu in de gang en de hond in de woonkamer. En nu maar zorgen dat ze ieder in hun eigen ruimte blijven als we naar de badkamer of toilet moeten. Na een week kwam ik al snel tot de conclusie dat dit zo niet werkt..........en mogelijk heel lang gaat duren met alle mogelijke verdere problemen van dien. In de aller uiterste situatie moet de kat er weer uit. Maar het lijkt of het tij een beetje aan het keren is. Ik heb inmiddels een gedragstherapeut voor Olly ingeschakeld. Zij omschreef het gedrag van Olly als Jachtdrift, en ziet het als een uitdaging om hier mee aan het werk te gaan. Ik wil er in ieder geval alles aan gedaan hebben voordat we de kat weer(met alle verdriet) weg moeten doen. Ons motto is ook (met dieren) We hebben ervoor gekozen en dan moeten we er ook voor zorgen. Ik denk dat zo ie zo het bezoek van de gedragstherapeut geen kwaad kan, door de benaming jachtdrift zijn bij mij ook wel veel stukjes op zijn plaats gevallen wat betreft het gedrag van Olly. Waar overigens niets mis mee is.

 Als je ze zo beide apart ziet zijn het schatjes, maar tot nu toe samen......................gaat nog niet.
word vervolgd

1 opmerking:

Rian zei

Kijk, dat heet een uitdaging. Heel veel succes! Ik hoor woensdag wel wat de tussenstand is.....