dinsdag 1 juli 2014

Bloeddonor

Waarom bloeddonor? Het kost niets. Je helpt er andere mensen mee. Wij hebben het zelf mogen ervaren. Hans heeft een aantal jaren terug ook bloed mogen ontvangen van een donor omdat zijn HB veel te laag was. Medicijnen die ik in het verleden hebt gebruikt waren ook gemaakt van donorbloed. Het is dus hard nodig dat bloed. Dus vandaar vandaag naar de bloedbank. Ik had al 2 keer een oproep gekregen van Sanquin om bloed te gaan geven.. Maar door omstandigheden was het er steeds niet van gekomen. Na het invullen van de vragenlijst en een kleine keuring van bloeddruk meten 119/67 en hb meten 8.7 mocht ik een halve liter bloed afstaan, stoel in de ligstand, gegevens gecontroleerd, naald in m'n arm en daar liep het bloed keurig netjes de zak in, deze keer zonder problemen met goede en lieve zorg van de dames. De bloedbank is toch altijd een klein feestje voor mij, na afloop een heerlijke kom thee met roze koek, deze eet ik alleen bij de bloedbank. Dit keer mocht ik ook een speciale uitgave van Suske en Wiske ontvangen, die over bloed gaat.
Voor meer info en aanmelden bij de bloedbank kijk op www.sanquin.nl
Sanquin Gorinchem is gevestigd aan de Spijksedijk 28 vlak bij de gamma.

Geen opmerkingen: