maandag 21 april 2014

Dag 8

Er was niets te vrezen na het experiment met het roggemeel van gisteren. De starter was meer dan verdubbeld vanmorgen. Vandaag weer ververst en gevoed dit keer met alleen tarwebloem. Maar nu komt het erop aan. Moet het even goed plannen.
Want volgens het recept van Levine om het brood te kunnen gaan maken moet het desem 6 tot 12 uur van te voren ververst zijn en gevoed. En aangezien het kneden de het rijzen de nodige tijd in beslag neemt en ik morgen een drukke dag heb, gaat het morgen niet lukken om een brood te bakken, en ik moet ook nog wat ingrediënten daarvoor kopen. Ik ga morgenavond de starter nog een keer gewoon voeden en woensdag in alle rust een brood bakken. 

1 opmerking:

Willy zei

Wat gaat dat goed! Dank voor je aanbod maar ik kijk het nog even verder bij je af. Mocht ik er ook aan willen beginnen dan wil ik de starter ook zelf vanaf het begin maken, ik denk dat je er dan meer feeling voor krijgt.