woensdag 16 april 2014

Dag 3

Het gezonder leven gaat gepaard met veel minder brood eten. Nu haal ik vaak brood bij de biologische bakker. Maar door een vriendin werd ik nieuwsgierig gemaakt naar het zelf bakken van brood en dan wel zuurdesembrood. Hiervoor moet je eerst een desem starter maken. Na de nodige tijd gegoogeld te hebben had ik bij Levine een recept gevonden wat me wel aanstond. Maandag ben ik begonnen met het maken van een starter. Dinsdag kon je niet zien dat er iets gebeurd was in de pot, maar tijdens het verversen en voeden merkte ik al wel dat het deegje soepeler was geworden. Vandaag is er wel degelijk wat te zien. Het deegje is in volume verdubbeld en heeft bubbeltjes. Vanavond word het deegje weer ververst en gevoed ben benieuwd of er morgen iets gebeurd?

1 opmerking:

Willy zei

Wil ik ook gaan doen, hou het even bij jou in de gaten hoe het zich ontwikkeld.

Succes!